Hackerroom Almere

De nieuwe bibliotheek in Almere had de wens uitgesproken om de 21-st century skills als elementaire logica, kritisch denken en programmeren op een speelse wijze aan jonge scholieren over te brengen. Samen hebben we de Hackerroom ontwikkeld.

Hackerroom: educatieve escape room

De Hackerroom is niet alleen te bezoeken voor reguliere escaperoombezoekers. De Hackerroom heeft namelijk ook een speciale versie die ontwikkeld is voor schoolklassen. In 90 minuten doen de leerlingen vier workshops en een sessie in de Hackerroom. Ze ontdekken hierbij alles over computers, internet, coderen en nog veel meer. De educatieve versie van de Hackerroom is speciaal voor groep 7 en 8 van het primair onderwijs, en leerjaar 1 en 2 van het voortgezet onderwijs.

Het project

Vanaf het begin is 21ToolKit betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Hackerroom. Zo heeft 21ToolKit de nieuwe bibliotheek onder andere geholpen met: de innovatie aanvraag bij de Koninklijke Bibliotheek, het vormgeven van de verhaallijn, de ontwikkeling van de e-learning modules en de totstandkoming van de educatieve workshops. Ook de scripts van de begeleidende educatieve video's heeft 21ToolKit mogen schrijven. In een erg prettige samenwerking met het Innovatie team van de nieuwe bibliotheek heeft 21ToolKit haar kennis en kunde mogen inzetten voor de totstandkoming van de Hackerroom.

Video opening Hackerroom